Gereformeerde Kerk Woubrugge

Programma Dorpsleerhuis 2023-2024 Programma Dorpsleerhuis 2023-2024
Klik hier voor het programma 2023-2024 van het Dorpsleerhuis.

Lezing luchthavenpastoraat op Schiphol Lezing luchthavenpastoraat op Schiphol
Lezing Dorpsleerhuis 3 april 2024 ‘Luchthavenpastoraat op Schiphol’
Dagelijks passeren ruim honderdduizend mensen onze nationale luchthaven. Schiphol is een ware miljoenenstad, met grote aantallen tijdelijke en voortdurend wisselende bewoners. Voor wie op reis in enigerlei vorm van nood komt, is er het Luchthavenpastoraat. Met elkaar brengen zij rust in hectische omstandigheden die zich voordoen. Zij leggen noodzakelijke contacten, bieden ruimte voor gebed en meditatie, een luisterend oor, koffie of een slaapplaats, zodat mensen verder kunnen.
Er is dagelijks een pastor op de luchthaven aanwezig voor opvang en hulp aan passagiers. Daarnaast is 24 uur per dag het Meditation Centre geopend, waar reizigers en medewerkers naar toe kunnen gaan om te bidden, te mediteren of stilte te zoeken in de hectiek. Hier zijn 25 vrijwilligers werkzaam om de bezoekers te verwelkomen. Wanneer mensen zichtbaar in nood komen, wordt vaak het Luchthavenpastoraat ingeschakeld. Luchtvaartmaatschappijen, de Koninklijke Marechaussee, Omroep & Inlichtingen, de Medische dienst en Alarmcentrales doen in die gevallen al snel een beroep op het pastoraat. Ds. Marieke Meiring-Snijder is een van de pastores van het Luchthavenpastoraat. Zij zal ons vertellen over haar werk op de Luchthaven en ons een kijkje geven in wat er zich zoal achter de beeldschermen afspeelt en vooral over de positieve rol die zij daarin kan vervullen.
Spreekster: ds. Marieke Meijring-Snijder, luchthavenpastor
Datum: woensdag 3 april, 20.00 uur
Locatie: Gebouw Immanuël
Entrée: € 5,00 inclusie koffie/thee