Gereformeerde Kerk Woubrugge

Stichting Vluchteling Woubrugge Stichting Vluchteling Woubrugge

Beste inwoners van Woubrugge en Hoogmade,

Afgelopen weken is met heel veel vrijwilligers uit Woubrugge, Hoogmade en wijde omgeving de voormalige motorzaak van Keessen aan de Kerkstraat in Woubrugge geschikt gemaakt om tussen de 50 en 60 vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen. Een prestatie van formaat waar we heel trots op zijn!

We zijn dankbaar dat we mensen die vaak alles zijn kwijtgeraakt en verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt een veilig onderkomen kunnen bieden. Van het leefgeld dat de vluchtelingen krijgen, kunnen zij zelf voor een groot deel in hun dagelijkse boodschappen voorzien. Dat ligt echter anders voor de kosten voor het gebruik van het pand zelf. Denk hierbij aan de hoge kosten voor gas, elektriciteit, water, de gemeentelijke belastingen en onderhoud van de voorzieningen. Die bedragen zijn niet mals!

Aangezien dit een particulier initiatief is, ontvangen we geen geld van de gemeente en zijn we afhankelijk van donaties om de kosten te dekken. Draagt u dit initiatief een warm hart toe? Steunt u ons dan alstublieft met een gift of periodieke donatie. Alleen op die manier blijft het mogelijk om de vluchtelingen een tijdelijk, veilig (t)huis te kunnen bieden in ons dorp.

Voor de organisatie van alle activiteiten hebben we Stichting Vluchtelingen Woubrugge opgericht. Deze heeft een ANBI-status (RSIN 863900859), wat inhoudt dat we als stichting goed georganiseerd zijn en zorgvuldig omgaan met het geld van donateurs. Dit heeft als extra voordeel voor u dat giften aan onze stichting (onder voorwaarden) fiscaal aftrekbaar zijn.

Doe een overboeking naar bankrekening NL76RABO0190773243 van de Stichting Vluchtelingen Woubrugge.

We zijn dankbaar voor elk bedrag dat u doneert!

Website: vluchtelingen woubrugge.nl

datum en tijdstip 19-05-2024 om 09:30