PKN
Gereformeerde Kerk Woubrugge

Kleding inzameling

TEXNL container, klik op "lees meer"
Kleding inzameling

We weten allemaal dat textiel produceren niet erg goed voor het milieu is met rivieren die zwart kleuren van de textielverf en de hoeveelheid zoet water die nodig is voor de productie. Maar dat de textiel industrie de op één na meest vervuilende industrie ter wereld is zal toch wat wenkbrauwen doen fronzen. Het belang om goed om te gaan met textiel en afgedankt textiel te scheiden is dus erg groot. Textielinzameling is een mooie manier voor jong en oud om kennis te maken met hergebruik en recycling en een steentje bij te dragen aan een betere toekomst. Daarnaast ontvangt de kerk hiervoor nog een kleine vergoeding.

Wat mag er in:
Eigenlijk alle kleding, huishoudelijk textiel en schoenen zolang het maar niet te besmeurd is met bijvoorbeeld olie of verf.  Dus ook als iets kapot is mag het in de container, wij zullen het dan zo hoogwaardig mogelijk recyclen. Dus: kleding, bedtextiel,schoenen, woontextiel, accesoires (bijv. handtassen) en speelgoed.
Door textiel schoon en droog in een gesloten zak te doen en schoenen per paar bij elkaar te binden blijft de kwaliteit zo goed mogelijk behouden. Zo kunnen we het alles een betere bestemming geven.

datum en tijdstip 19-05-2024 om 09:30

datum en tijdstip 26-05-2024 om 09:30